Jaqueline Moll

Jaqueline Moll

Ponent

Jaqueline Moll és graduada en Pedagogia pel Centre d’Ensenyament Superior d’Erechim, província de Rio Grande do Sul (1986), especialitat d’Alfabetització per la Universitat Catòlica Pontifícia de Rio Grande do Sul a Porto Alegre (1997). Ha fet també l’especialitat d’Educació Popular a la Universitat de Vale do Rio dos Sinos a São Leopoldo, província de Rio Grande do Sul (1988), màster en Educació per la Universitat Catòlica Pontifícia de Rio Grande do Sul a Porto Alegre (1991) i doctorat en Educació per la Universitat Federal de Rio Grande do Sul a Porto Alegre (1998). Una part dels estudis de doctorat els va cursar a la Universitat de Barcelona (1997).

Actualment és professora associada a la facultat d’Educació de la Universitat Federal de Rio Grande do Sul. Va ser professora col·laboradora de la Universitat de Brasília. Va treballar al Ministeri d’Educació del Brasil durant el període comprès entre 2005 i 2013, on va exercir les funcions de directora de Polítiques i Articulació Institucional de la Secretaria d’Educació Professional i Tecnològica, directora d’Educació Integral, Drets Humans i Ciutadania de la Secretaria d’Educació Permanent, Alfabetització i Diversitat i directora de Currículums i Educació Integral de la Secretaria d’Educació Bàsica. Va ser mestra de primària en l’ensenyament obligatori i l’any 1987 va començar la seva carrera acadèmica com a professora de la Universitat Catòlica Pontifícia de Rio Grande do Sul i de la Universitat del Vale do Rio dos Sinos.

El seu camp de treball i investigació educativa està centrat en l’àrea de polítiques públiques i pràctiques pedagògiques, dialogant i construint formes d’intervenció en els àmbits de l’alfabetització, l’educació de joves i adults, el fracàs escolar, les pedagogies urbanes i les relacions entre escola i ciutat, i l’educació integral. Va coordinar al Ministeri d’Educació la implantació del PROEJA (Programa d’Educació de Joves i Adults Integrats a l’Educació Professional) de 2005 a 2007 i del programa “Mais Educação”, de 2008 a 2013, com a estratègia per a la inducció de la política d’educació bàsica a temps complet al Brasil.